![]() |
30 stycznia br. w ratuszu odbyło się spotkanie sołtysów z Gminy Nowogard, które zostało poprowadzone przez Zastępcę Burmistrza Nowogardu, Michała Kratę, oraz Pracownika Wydziału Gospodarki Nieruchomościami i Rolnictwa, Agatę Konopko. Podczas obrad poruszono kilka ważnych tematów. W centrum uwagi znalazła się spora zmiana, która miała miejsce na początku tego roku, czyli przekazanie Świetlic Wiejskich pod Zarząd Budynków Komunalnych, co powinno usprawnić zarządzanie tymi obiektami. Padła również propozycja wprowadzenia minimalnych stawek za wynajem świetlic, tak by zachować ich dostępność, a jednocześnie zadbać o odpowiednie koszty utrzymania.
Wprowadzono też znaczne ułatwienie dla sołtysów, którym są wzory dokumentów, od niedawna ogólnodostępne w zakładce „Jednostki Gminne/Sołectwa” na stronie Biuletynu Informacji Publicznej (https://bip.nowogard.pl). Dzięki nim możliwe jest np. pobieranie wniosków dotyczących zmian w funduszu sołeckiego na 2025 rok bez konieczności osobistej wizyty w urzędzie. Władze gminy przypomniały również o konieczności złożenia sprawozdania z działalności sołtysa za ubiegły rok – termin wyznaczono na koniec marca.
Podczas spotkania nie zabrakło tematu tegorocznych Dożynek Gminnych. Choć konkretne miejsce nie zostało jeszcze ustalone, rozważane są różne lokalizacje, tak by dorównać zeszłorocznej edycji w Ostrzycy. Dodatkowo sołtysi usłyszeli o konkursach „Fundusz Sołecki – Najlepsza Inicjatywa”, oraz ,,Granty Sołeckie 2025r" konkursy te mają na celu zachęcenie mieszkańców wsi do aktywnego działania na rzecz swoich miejscowości. Terminy nadsyłania zgłoszeń na konkursy upływa 22 lutego 2025 r. oraz 01.03.2025r.